Όμιλος Φιλαναγνωσίας - Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων

Χάνομαι, γιατί... διαβάζω!

Είμαστε μια παρέα που διαβάζει μανιωδώς βιβλία, αλλά που και που έχει όρεξη να σερφάρει στον ωκεανό του διαδικτύου.
Όπου "βρέχει" βιβλία, εμείς εκεί, να κολυμπάμε με μόνο σωσίβιο την αναγνωστική μας τρέλα.
Είμαστε παιδιά έτοιμα για ανάγνωση, τρελοί αναγνώστες, βιβλιοκυνηγοί.
Και όπου δείτε βιβλιο-ταραχή, εκεί θα μας βρείτε: μάλλον στον φιλόξενο χώρο μιας βιβλιοθήκης ή στη δική μας γωνιά,
στη δική μας Χώρα των θαυμάτων, στη λέσχη μας.

Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων
Όμιλος Φιλαναγνωσίας 2014-15, 2015-16, 2016-17, 2017-18, 2018-19, 2019-20, 2020-21

Σάββατο 12 Μαΐου 2018

Παρουσίαση από τον Όμιλό μας στο "Βιβλιοεργαστήριο"

Την Παρασκευή 5 Μαΐου οι μαθητές του Ομίλου μας παρουσίασαν σε τηλεδιάσκεψη (μέσω Skype) με το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Βιβλιοεργαστήριο. Το βιβλίο ένας φίλος που επιλέγω". Στην παρουσίαση ήταν παρούσες η συντονίστρια του προγράμματος, κ. Άννα Κατρά-Πυλαρινού, καθώς και εκ μέρους του Ιδρύματος η υπεύθυνη επικοινωνίας, κ. Κλεοπάτρα Κυρτάτα και η βιβλιοθηκονόμος κ. Παναγιώτα Δεδετζή.
Οι μαθητές προετοίμασαν υλικό και παρουσίασαν με μεγάλο ενθουσιασμό ορισμένες πτυχές του βιβλίου "Το σπίτι στην Ομίχλη" του Neil Gaiman, το οποίο μελετήσαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς και τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε. Συγκεκριμένα τα θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν τα εξής:
  • δραστηριότητα προανάγνωσης "ο δικός μου 'άλλος' κόσμος". Οι μαθητές, με αφορμή το σκοτεινό σύμπαν που επινόησε ο Gaiman για την ηρωίδα του φαντάστηκαν έναν διαφορετικό δικό τους κόσμο πίσω από έναν καθρέφτη, περιέγραψαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και προσκάλεσαν τους συμμαθητές τους να "μπουν" και να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά στον "κόσμο" αυτό με αυτοσχεδιασμό.
  • διερεύνηση των σχέσεων των προσώπων στο βιβλίο. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου εστιάσαμε στις σχέσεις της Κόραλαϊν με τους γονείς και τους συνομηλίκους της και με βάση και τα προσωπικά βιώματα των μαθητών καταλήξαμε ότι η έλλειψη ουσιαστικών σχέσεων με τον περίγυρο αποτελεί βασική αιτία δυστυχίας των παιδιών.
  • προβολή της ταινίας animation και του θεατρικού σκετς που βασίζονται στο βιβλίο. Οι μαθητές, έχοντας διαβάσει το βιβλίο, εντόπισαν τις διαφορές στο σκηνικό, στην πλοκή και στους χαρακτήρες και εξέφρασαν τις διαφωνίες τους και την προσωπική τους προτίμηση.
  • προσέγγιση της ιστορίας με βάση τα δομικά μοτίβα του παραμυθιού (Propp). Αναφερθήκαμε στους κύριους ήρωες, στις λειτουργίες του παραμυθιού και στον ρόλο των μαγικών αντικειμένων και προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε σχετικά στοιχεία στους χαρακτήρες και στην πλοκή γνωστών παραμυθιών και του βιβλίου.
  • δημιουργική γραφή "Μαζί γράφουμε ιστορία". Με αφορμή τις αναζητήσεις μας στον χώρο του παραμυθιού και με λίγη έμπνευση από τα διαβάσματά τους οι μαθητές δημιούργησαν μία συνεργατική ιστορία με θέμα τις περιπέτειες ενός ήρωα στην αναζήτηση της ταυτότητάς του. Δουλεύοντας σε μικρές ευέλικτες ομάδες που άλλαζαν σύνθεση οι μαθητές επινόησαν τους δικούς τους ήρωες και σταδιακά τους έδωσαν πνοή γράφοντας τμηματικά την ιστορία.
  • αλληγορία - δυστοπία - happy ending. Οι μαθητές προβληματίστηκαν πάνω στις συγκεκριμένες πτυχές του θέματος του βιβλίου και έκαναν συγκρίσεις με λογοτεχνικά κείμενα που τους ήταν γνωστά (όπως Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων του Λ. Κάρολ) και με το κόμικ Coraline.
  • το ποίημα "Κόραλαϊν". Πρόκειται για ατομική ποιητική ανασύνθεση της ιστορίας της Κόραλαϊν, που γράφτηκε ειδικά για την παρουσίασή μας και την έκλεισε με τον πιο ευχάριστο τρόπο.
Έτσι, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η φετινή μας συνεργασία με το Ίδρυμα Λασκαρίδη και μάλιστα δεχτήκαμε θερμά συγχαρητήρια για τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίσαμε το βιβλίο και για τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε.

1 σχόλιο:

  1. Εξαιρετική η συνεργασία μας, άψογο το αποτέλεσμα! Συνεχίζουμε δυναμικά και δημιουργικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή